Warto wziąć pod uwagę, że przy zasilaniu gazowym mamy do czynienia z zupełnie innymi warunkami pracy, które w przypadku silnika spalinowego są przystosowanie domyślnie do spalania benzyny. Różnica polega na właściwościach paliwa, które są zupełnie inne. Świece zapłonowe są elementem układu zapłonowego, które są szczególnie podatne na uszkodzenia oraz obciążenia. Jednocześnie są one najważniejszym i głównym elementem układu zapłonowego. Jakie świece do lpg wybrać oraz ile pieniędzy będziemy musieli wydać, żeby wszystko działało nam sprawnie i bez problemów.
Świece zapłonowe osiągają większe obciążenia przez dwa czynniki, które możemy nazwać podstawowymi i głównymi. Pierwszy czynnik to temperatura zapłonu, która jest zdecydowanie wyższa niż w przypadku benzyny. Drugi czynnik to wyższa temperatura spalania, która wynikała ze specyficznych warunków odparowywania LPG podczas procesu dostarczania LPG do poszczególnych cylindrów. Benzyna z kolei w cylindrze jest całkowicie odparowywana i dzięki temu komory palania są schładzane. To zmotywowało najważniejszych producentów na świecie do tego, żeby wprowadzili specjalne produkty, które były dedykowane konkretnie do zasilanych LPG pojazdów. Takimi produktami są części zamienne do silników, które zasilane są benzyną. Najważniejszymi producentami w tym segmencie rynku są NGK oraz Bosch. Ułatwiony zapłon mieszanki oraz przedłużona żywotność świec zapłonowych wynikają właśnie z tego, że praca wykonywana jest na alternatywnym paliwie LPG.
Dodatkowo warto wziąć pod uwagę, że zapłon paliwowej mieszanki jest ułatwiony ze względu na zastosowany odstęp pomiędzy elektrodą boczną tak zwaną masową oraz elektrodą główną. Odstęp ten jest mniejszy dzięki czemu łatwiej uzyskać zapłon oraz przeskok iskry. Dodatkowo opór elektryczny ciągle się zmniejsza, pomimo faktu, że dla LPG opór elektryczny jest zdecydowanie większy niż podczas spalania benzyny. Świece możemy podzielić na gorące oraz zimne. Zimne świece posiadają budowę ułatwiającą uwalnianie ciepła do zewnętrznego otoczenia. Jeżeli silniki pracują tylko na benzynie i korzystają z zimnych świec to są bardzo podatne na zanieczyszczenia. Jest to spowodowane zbyt małą temperaturą na elektrodach oraz izolatorze.
Paliwo, które nie do końca zostało spalone odkłada się i w późniejszym czasie potrafi spowodować zakłócenia, które skutkują tym, że znacznie trudniej jest uzyskać zapłon. Na szczególną uwagę zasługują takie pierwiastki jak platyna oraz iryd. Są to podstawowe pierwiastki użyte jako materiał do produkcji świec zapłonowych. Jeżeli chcemy zwiększyć odporność na korozję i erozję, która często występuje po zastosowaniu wysokiej temperatury to koniecznie musimy użyć wyżej wymienionych pierwiastków. Temperatura topnienia irydu wynosi 2400 oC. Warto także wziąć pod uwagę, że przy zapłonie duże znaczenie odgrywa rozprzestrzenianie się iskry, ponieważ jest to podstawa podczas zasilania LPG. Warto wziąć także pod uwagę żywotność świec przewidzianą przez producentów.
Standardowo producenci zalecają wymianę świec średnio co około 15 tysięcy kilometrów. Jednak znane są także przypadki świec, które potrafią wytrzymać nawet 120 tysięcy kilometrów. Jest to fenomenalny wynik, który powinien zachęcić wielu ludzi do zakupu tego typu świec. W ten sposób nie tylko zaoszczędzimy dużo pieniędzy, ale także czasu, który normalnie przeznaczylibyśmy na wizytę w serwisie samochodowym. Samodzielna wymiana świec nie jest zalecana, jeżeli nie posiadamy odpowiedniego doświadczenia w tym zakresie. Zdecydowanie lepiej jest skorzystać z usług profesjonalisty, ponieważ wtedy możemy być pewni, że wszystko pójdzie zgodnie z planem. Według większości ludzi lepiej jest montować świece, które są przeznaczone i wykonane do LPG. Jednak nie brakuje opinii, które mówią o tym, że równie dobrym rozwiązaniem jest częsta wymiana świec i samodzielne zmniejszanie odległości pomiędzy elektrodami. Do takich zabiegów dobrze jest jednak posiadać jakieś doświadczenie i nie wykonywać takich operacji w ciemno.