Wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem VW Garbus?

0
1707

Volkswagen typu 1 znany bardziej jako Volkswagen Garbus jest samochodem osobowym produkowanym w latach 1938-2003. Był najdłużej produkowanym samochodem w historii motoryzacji.

Modele Volkswagen Garbusa

Powstało wiele modeli tego samochodu. Wszystkie z nich posiadały silnik czterosuwowy zamontowany z tyłu pojazdu. Modele Volkswagen Garbus to VW 1100, 1200, 1300, 1500, 1600, 1302, 1303. Poszczególne modele różniły się miedzy sobą pojemnością silnika, prędkością maksymalna i zużyciem paliwa oraz innymi parametrami.

Volkswagen wyprodukował ponad 21 milionów egzemplarzy Volkswagena Garbusa. Ze względu na to, że ten model samochodu był produkowany w takiej ilości, historia VW Garbusa jest długa i ciekawa. Pierwszy prototyp tego samochodu został stworzony w 1931 przez Ferdinanda Porsche.

Przez lata były budowane prototypy budżetowego, niezawodnego samochodu, który byłby dostępny dla każdego. Przed II wojną światową powstały niewielkie serie tego modelu. Powstawały modele na potrzeby wojska. W latach 1940-1945 powstały niewielkie serie cywilnej wersji tego pojazdu.

Masowa produkcja została uruchomienia w czasie okupacji alianckiej. Początkowa fabryka Volkswagena miała zostać rozebrana, jednak do takiej sytuacji nie doszło i fabryka została ponownie uruchomiona. Brytyjski major Hirst nakłonił swoich rodaków do zamówienia 20 tysięcy samochodów i w 1946 fabrykę Volkswagena miesięcznie opuszczało tysiąc samochodów.

Po wznowieniu produkcji na dyrektora fabryki został powołany Heiz Nordhoff. W tym czasie nastąpił znaczy wzrost produkcji modelu VW typu 1. Milionowy egzemplarz opuścił fabrykę w 1955 roku. Po zwiększeniu produkcji dochodziło do wielu modernizacji w wyglądzie oraz konstrukcji tego modelu. Została też uruchomiona produkcja Garbusa w wersji kabriolet. W roku 1971 została wprowadzona wersja z kolumnami MacPhersona w przednim zawieszeniu. Został zmniejszony promień skrętu oraz zwiększona przestrzeń bagażowa.

Ostatnia modernizacja Garbusa została przeprowadzona w 1993 roku. Silnik został wyposażony we wtrysk paliwa, a głowice cylindrów w hydropopychacze. W 2003 poziom produkcji wynosił już tylko 30 tysięcy egzemplarzy, gdzie w 1971 roku poziom produkcji wniósł się na 1 300 000 egzemplarzy. Volkswagen ogłosił zakończenie produkcji na lipiec 2003 z powodu spadku popytu na ten model samochodu. Ostatni model wyjechał z zakładu produkcyjnego 30 lipca 2003 roku 65 la od uruchomienia produkcji. Ostatni Garbus trafił do muzeum Volkswagena w Wolfsburgu.

Konstrukcja Garbusa była oparta na projekcie Tary T97, co zostało udowodnione w procesie w 1961. Volkswagen został zobowiązany do zapłaty odszkodowania czechosłowackiej firmie Tatra. Już przed wybuchem II wojny światowej Tatra zgłosiła naruszenie prawa patentowego przez Porsche. Na rozwój Volkswagena Garbusa miał duży wpływ Adolf Hitler. Był on fanem motoryzacji, jeździł Tatrami podczas pobytów w Czechosłowacji. Volkswagen Garbus jest niewątpliwie klasykiem i perłą w kolekcji niejednego miłośnika motoryzacji. Jako posiadacz tego wspaniałego modelu tu znajdziesz części do VW garbus.

Źródło: https://garbus.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here