Zakup samochodu w dzisiejszych czasach nie należy do najłatwiejszych czynności i wymaga podjęcia szeregu, trudnych decyzji. Z początku nabywcy zastanawiają się nad stanem pojazdów – czy zakupić samochód prosto z salonu, czy też używany. Po tym przychodzi czas na pytanie odnośnie marki, segmentu i modelu. Bardzo często problem pojawia się przy klasie pojazdu. Jaką wybrać, aby była ona najbardziej praktyczna i przestronna, a jednocześnie nie odznaczała się nadmiernym spalaniem? W poniższym wpisie postaramy się sporządzić pełną klasyfikację samochodów, a także wytłumaczymy samo pojęcie klasy. Zapraszamy!
Zakup samochodu w dzisiejszych czasach nie należy do najłatwiejszych czynności i wymaga podjęcia szeregu, trudnych decyzji. Z początku nabywcy zastanawiają się nad stanem pojazdów – czy zakupić samochód prosto z salonu, czy też używany. Po tym przychodzi czas na pytanie odnośnie marki, segmentu i modelu. Bardzo często problem pojawia się przy klasie pojazdu. Jaką wybrać, aby była ona najbardziej praktyczna i przestronna, a jednocześnie nie odznaczała się nadmiernym spalaniem? W poniższym wpisie postaramy się sporządzić pełną klasyfikację samochodów, a także wytłumaczymy samo pojęcie klasy. Zapraszamy!
Czym jest klasa pojazdu?
Klasę samochodu w podziale europejskim wyróżnia się na podstawie kilku istotnych parametrów. Podstawowym jest przede wszystkim wymiar. Głównie wielkość auta, ilość jego drzwi, rozstaw osi i typ świadczy o przynależności do konkretnej grupy. Trzeba jednak powiedzieć, że same klasy są bardzo umowne – o przydziale do nich decyduje w dużej mierze producent.
Klasyfikacja samochodów osobowych w Europie
Klasy i segmenty aut osobowych, zgodnie ze standardami europejskimi określa się kolejno literami alfabetu. Przyjęło się, iż rozpoczynająca zestawienie klasa A prezentuje najmniejsze i najtańsze pojazdy, a z każdą kolejną literą gabaryt i cena wzrasta.
Klasa A
Do tej klasy trafiają najmniejsze pojazdy miejskie, o długości nieprzekraczającej zazwyczaj 3,5 metra. Ich cechą charakterystyczną jest zajmowanie bardzo małej przestrzeni, dzięki czemu kierowca nie ma żadnego problemu ze znalezieniem miejsca do parkowania.
Klasa B
Samochody w przedziale długości 3,6 – 4 m. To już w większości przypadków auta czteroosobowe, posiadające również nieco bardziej przestronne bagażniki. Wciąż jednak zaliczane do grupy aut typowo miejskich.
Klasa C
W tej klasie następuje pewne zmieszanie pojazdów miejskich z rodzinnymi. Większość tych aut jest już 5-drzwiowa i może pomieścić pięcioro pasażerów. Nadwozia typu hatchback, sedan oraz mniejsze kombi są standardem w tej klasie. Cechuje je dość spora przestrzeń bagażowa.
Klasa D
Segment typowo rodzinny, przekraczający już długość 4,5 metra. Może dzielić się na auta o standardowym, jak i bardziej luksusowym wyposażeniu. Duża przestrzeń bagażowa i spora ilość miejsca w kabinie pasażerów to gwarancja komfortowej jazdy na każdej trasie.
Klasa E, F, G
Te klasy bardzo często się ze sobą łączy, gdyż należą do nich zarówno luksusowe limuzyny, jak i sportowe samochody. Luksus, bogate wyposażenie i niesamowite osiągi – to litery zarezerwowane dla tego typu samochodów.
Klasa I, K
To już pojazdy większego kalibru. Należą do nich spore VANy oraz SUVy, łączące niekiedy cechy pojazdów rodzinnych i terenowych. Jedne z najczęściej wybieranych obecnie przez nabywców.
Podsumowanie
Każdy Peugeot dealer posiada na swoim wyposażeniu po kilka modeli z wybranych segmentów. Wybór jest więc spory, co daje klientom możliwość podjęcia decyzji adekwatnej do swoich nawet najbardziej doprecyzowanych oczekiwań.