Branża transportowa jest jedną z najbardziej specyficznych. Powodzenie prowadzenia firmy, a także ilość godzin przepracowanych przez kierowców, w głównej mierze zależy od tak zwanej sezonowości przewozów. Jest to czas, gdy wzrost zapotrzebowania na szeroko pojęte usługi transportowe jest znacznie zauważalny. Co i kiedy opłaca się wozić, aby skorzystać na tym zjawisku? Czy skupienie się na pracy w transporcie międzynarodowym może przynieść znacznie większe zyski? Odpowiadamy.
Czym dokładnie jest sezonowość?
Sezonowość w branży transportowej odnosi się do okresu, w którym znacznie wzrasta popyt na tego typu usługi. Najbardziej gorąca atmosfera panuje w sezonie letnim oraz okresie okołoświątecznym. Wówczas zwiększa się częstotliwość dostaw oraz ich godziny, szczególnie w branży spożywczej i kosmetycznej. Nie tylko brakuje więc pracowników, ale przede wszystkim – samych pojazdów.
Zmiany wprowadzone w tym czasie, a także liczne urlopy sprawiają, że firmom działającym w sektorze transportowym ciężko jest sprawnie zarządzać łańcuchem dostaw. Zjawisko to może być zatem zarówno utrudnieniem, jak i szansą na rozwój firmy lub kariery kierowcy. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób podejdzie się do tego tematu.
Praca dla kierowcy w Niemczech. Co i kiedy opłaca się wozić?
Ze względu na rozwinięty system transportu, Niemcy są jednym z przodujących krajów, jeśli chodzi o obsługę międzynarodowego przewozu towarów. Podejmując pracę w charakterze kierowcy na tym rynku, można liczyć na większą ilość zleceń. Sezonowość przewozów może przyczynić się więc do zwiększenia zarobków.
Kierowca cysterny – praca osób szukających stabilizacji
Praca w charakterze kierowcy cysterny może okazać się naprawdę opłacalna. Wozić można w niej różnego rodzaju produkty – paliwa płynne, soki, mleko, glukozę, czekoladę, czy wyroby alkoholowe. Ponieważ cysterny są używane w wielu branżach, jej kierowcy raczej nie muszą obawiać się braku pracy. Są oni potrzebni przez cały rok, w szczególności na trasach międzynarodowych.
Kierowca w firmie transportowej z branży budowlanej – praca na wywrotce
Dużym zainteresowaniem ze strony niemieckich firm transportowych cieszą się także kierowcy, którzy posiadają doświadczenie w prowadzeniu samochodu ciężarowego typu wywrotka. Branża budowlana prężnie działa na tym rynku, więc w tym przypadku, na kursy również można liczyć praktycznie przez cały rok. Alternatywnie, w tej branży, kierowcom często jest oferowana także praca kierowcy betoniarki.
Kierowca chłodni
Naczepami typu chłodnia, w większości przypadków, transportowane są świeże produkty mięsne. Najwięcej kierowców poszukiwanych jest latem, gdy temperatura na zewnątrz sięga kilkudziesięciu stopni powyżej zera. Interesuje Cię praca jako kierowca chłodni? Znajdź ją dzięki zaufanej agencji rekrutacyjna Dungito.
Praca kierowcy BDF – dla prawdziwych zawodowców
Jeśli planujesz rozpocząć pracę jako zawodowy kierowca samochodu ciężarowego w Niemczech, warto, abyś zainteresował się tematem systemu BDF. Skrót ten odnosi się do przyczep wymiennych, które pozwalają na łatwy rozładunek i załadunek. Są one bardzo często stosowane za granicą – głównie ze względu na fakt, że cały proces dostawy przebiega sprawniej i szybciej. Posiadając prawo jazdy kategorii C+E oraz doświadczenie z tym systemem, masz spore szanse na zatrudnienie. Co więcej, pracując jako kierowca BDF za granicą, najczęściej nie jest wymagana dobra znajomość języka obcego.
Kierowca busa
Nie posiadasz prawa jazdy kategorii C lub C+E? Możesz rozważyć znalezienie pracy w charakterze kierowcy busa. Mając własny samochód, nie będziesz miał praktycznie żadnych ograniczeń – możesz realizować zarówno zlecenia w kraju, jak i na trasach międzynarodowych.
Sezonowość w branży transportowej nie taka straszna jak ją malują!
Sezonowość w branży transportowej może być zarówno trudnością, jak i szansą na zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów. Szczególnie dla zawodowych kierowców z prawem jazdy kategorii C – dzięki dobremu prognozowaniu popytu, mogą oni liczyć na więcej pracy, a tym samym, dodatkowe korzyści.