Nie lekceważ drobnych usterek skrzyni biegów

Skrzynia biegów jest jednym z najbardziej skomplikowanych mechanicznie elementów układu napędowego. Ze względu na swoją lokalizację zaliczyć ją można także do najtrudniej dostępnych części pojazdu, co w praktyce przyczynia się do odczuwalnego wzrostu kosztów naprawy.

W większości pojazdów demontaż skrzyni biegów możliwy jest jedynie dzięki pomocy hydraulicznych podnośników i specjalistycznych narzędzi. Wbrew pozorom lekceważenie drobnych usterek to jedna z najgorszych strategii optymalizacji kosztów naturalnej eksploatacji pojazdu. Wcześniej czy później skrzynie biegów trzeba będzie naprawić lub wymienić na nowy albo zregenerowany model. Ze względu na niemalże astronomiczne koszty zakupu nowej skrzyni regeneracja jest dużo rozsądniejszym i tańszym rozwiązaniem. Koszt regeneracji to ok. 25-35% ceny nowej skrzyni.

Jak rozpoznać pierwsze objawy awarii skrzyni biegów? Ile kosztuje regeneracja? Jakich usterek nie wolno ignorować? Na wszystkie te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Co zaliczyć można do drobnych usterek skrzyni biegów?

Ze względu na potencjalnie wysokie koszty naprawy skrzyni biegów wielu kierowców postanawia przymknąć oko na drobne nieprawidłowości. Jednym z najczęściej ignorowanych objawów usterki jest zbyt duży luz na dźwigni zmiany biegów. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku pedału sprzęgła, który po przejechaniu kilkuset tysięcy kilometrów staje się odczuwalnie mniej responsywny. W praktyce problem ten rozwiązać może wymiana lub regulacja linki sprzęgła, ale sam proces diagnozy usterki może być znacznie bardziej skomplikowany i wymagający. Uzyskanie swobodnego dostępu do skrzyni biegów w wielu przypadkach może wiązać się z koniecznością przynajmniej częściowego demontażu podzespołów układu napędowego.

Czego nie można zaliczyć do drobnych usterek skrzyni biegów?

Do najpoważniejszych symptomów, które zwiastują zbliżającą się awarię skrzyni biegów, zaliczyć należy przede wszystkim niepokojące dźwięki. Trzaski, piski i zgrzyty oraz szum łożysk pojawiające się w trakcie zmiany biegów są bardzo często objawem deformacji ruchomych elementów odpowiedzialnych za przełożenie (np. trybów). Drobne opiłki metali, fragmenty nadkruszonych podzespołów, zanieczyszczenia w postaci piasku czy nagaru skracają żywotność skrzyni, szczególnie w przypadku intensywnej eksploatacji. W skrajnych przypadkach zaniedbania lub przy bardziej poważnych uszczerbkach dźwięk przyjmować może też formę głośnego wycia. W niektórych sytuacjach awarię zwiastować może także nieprzyjemny zapach przepalonego oleju przekładniowego.

Regenerowane skrzynie biegów – Poznań

W kwestii takiej jak regenerowane skrzynie biegów Poznań to jedno z wielu miast, w których opłaca się skorzystać z kompleksowej oferty MSM Technic. Mieszkańcy Poznania najbardziej docenią z pewnością opcję bezpłatnego transportu uszkodzonego pojazdu auto-lawetą do 100 km oraz dwudziestoczteromiesięczną gwarancję bez limitu kilometrów, którą objęte są wszystkie dostępne w ofercie firmy skrzynie biegów i turbosprężarki. MSM technic udostępnia również auto zastępcze na czas naprawy. Koszty większości modeli dostępnych zregenerowanych skrzyń biegów sprawdzić można bezpośrednio na stronie MSM Technic.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here